MENIU

Ekspertė: „Vystyti verslo santykius nuotoliniu būdu pradėjome ne iš didelio noro, o iš reikalo“

2021-11-12

Lietuvių kalba žinomas „tinklaveikos“ pavadinimu, tačiau net ir tarp lietuvių dažniau anglicizmu „networkingas“ vadinamas procesas yra neatsiejama verslo dalis, sako specialiai tam skirtus renginius organizuojanti Aneta Lauciuvienė, o interviu su eksperte atskleidžia kodėl tokie renginiai išvis gali būti verti dėmesio.

Paprastai kalbant, „networkingas“ – tai tiesiog elementarus bendravimas su žmonėmis, viliantis gauti naudos sau ar verslui.  Nors verslas įprastai yra pilnas oficialumo, tokiose šalyse, kaip Italija ar Ispanija daugiau verslo susitarimų pasiekiama prie pietų ar vakarienės stalo, o ne prie derybų stalo.

Pandemija įprastą „networkingą“ pristabdė – akis į akį susitikti negalėjome, nevyko renginiai ir konferencijos, kuriose tyčia ar netyčia susitiktumėme, išmokome naujas pažintis megzti per atstumą. Todėl kyla klausimas – ar priešpandeminis „networkingas“ vis dar aktualus?

„Didžioji dalis žmonių kurti ir vystyti verslo santykius nuotoliniu būdu pradėjo ne iš didelio noro, o iš reikalo“, - teigia Vilniaus „Avia Solutions Group“ arenoje „networkingo“ susitikimus „Business Meeting“ organizuojanti Aneta Lauciuvienė.

„Nors per pandemiją daug verslų tapo ženkliai lankstesnės darbo iš namų, nuotolinių konferencijų ar virtualių susitikimų klausimais, pasibaigus karantinui pastebime dar didesnį fizinio „networkingo“ poreikį negu fiksavome 2019 metais. Peršasi išvada, jog paragavę nuotolinio verslo ryšių mezgimo patirties pradėjome dar labiau vertinti savo įprastas praktikas“, - pastebi ekspertė.

A. Lauciuvienė didžiausioje Vilniaus renginių vietoje „networkingo“ susitikimus organizuoja arenos VIP ložėse šalia kitų vykstančių renginių – prieš koncertus ar sporto varžybas. Pavyzdžiui, ateinantis „Business Meeting“ vyks prieš Vilniaus „Ryto“ ir Stambulo „Bešiktaš“ krepšinio rungtynes lapkričio 17 dieną.

„Manau, kad tai „trys zuikiai vienu šūviu“, nes lankytojas gauna VIP ložės patirtį, galimybę užmegzti naudingų kontaktų ir daugeliu atvejų už viską moka tiek pat, kiek už bilietą tribūnose“, - teigia arenos pardavimų vadovė.

Nors ekspertės minėtas „kontaktų mezgimas“ skamba patraukliai, pati frazė daugeliui gali atrodyti per daug abstrakti, todėl pažvelkime kokios konkrečios naudos iš tiesų galime gauti iš „networkingo“ renginių?

Nauda verslui

Verslas – tai žmonių veikla, o žmonės – socialūs padarai, todėl santykiai su žmonėmis, ar tai būtų klientai, ar kolegos, ar potencialūs partneriai, turėtų būti svarbiausiu mūsų prioritetu. Dažniausiai „networkingo“ renginiuose jūs atstovaujate ne tik save, bet ir savo verslą, įmonę bei visą prekės ženklą, kuriam dirbate.

Turbūt niekam ne paslaptis, kad šiuolaikiniame pasaulyje toks savo įmonės atstovavimas vyksta nuolatos, net ir po darbo – turbūt girdėjote apie ne vieną atvejį, kai žmogus darbą prarado už „asmeninio gyvenimo“ poelgius ar pasakymus, taip saugant prekės ženklų reputaciją.

Todėl „networkingo“ renginys iš esmės gali niekuo nesiskirti nuo paprasčiausio susitikimo su naujais žmonėmis – skirtumas tik tas, kad ten susirinkę žmonės puikiai žino, kodėl ten susirinko ir noriai apie viską bendrauja, nes įžvelgia abipusę naudą.

Nors „networkingo“ renginiai gali atnešti jums naujų klientų, naujų partnerių ar naujų užsakymų, ten taip pat galite sutikti ir senų pažįstamų, kurių galbūt gyvai nematėte nuo gūdžių, priešpandeminių 2019 metų. Todėl tai gali tapti puikia proga ne tik megzti naujus ryšius, bet ir atnaujinti senuosius. Tyrimų duomenimis, įgyti naują klientą yra 5-6 kartus brangiau negu išlaikyti esamą, todėl „networkingas“ nebūtinai privalo būti nukreiptas į naujų pažinčių paiešką. Išvydote seną pažįstamą? Užkalbinkite!

Kitas kampas

Natūralu, kad darbe dažniausiai laiką leidžiame su žmonėmis, dirbančiais toje pačioje srityje, todėl „networkingo“ renginiai gali tapti puikia proga apie verslą ir idėjas padiskutuoti su žmonėmis iš kitų sričių, rinkų, profesijų ir įmonių. Net jei iš tokio renginio grįšite nepraplėtę savo kontaktų sąrašo, turėti pokalbiai gali padėti pažvelgti į savo veiklą „kitomis akimis“.

Įsisukus į savo darbo kasdienybę dažnai neturime progos atsitraukti ir įvertinti viską „kitu kampu“. Nuolat ieškome naujų, geresnių, inovatyvesnių būdų judėti į priekį ir užmirštame senus, bet patikrintus metodus, nors dviratis jau išrastas. „Networkingo“ renginiuose sutiksite kitaip mąstančių žmonių, kurie jūsų situaciją ar problemą matys visai kitu kampu. Tik dalindamiesi informacija neišpasakokite visų verslo paslapčių!

Nauda jums

Kalbėdami apie „networkingą“ vis akcentuojame naudą verslui, tačiau tokie renginiai yra ne ką naudingesni ir jums asmeniškai. Kaip jau minėjome, bendraudami atstovaujate ne tik savo įmonę ar verslą, bet ir reklamuojate patys save, mokotės verslo etiketo. Prisistatydami kitam žmogui pirmiausia pasakojate apie save, o ne apie verslą. Tik vėliau (galbūt) tema pakrypsta verslo linkme, jei su pašnekovu randate bendrų sąlyčio taškų ar interesų. Taigi, pirmiausia į „networkingo“ renginius einate ne dėl verslo, o dėl savęs.

Tikrai nereikia veržtis į visus įmanomus renginius, nes išvaistysite daug brangaus laiko. Turite įvertinti potencialą „networkingo“ renginių naudą sau ar jūsų įmonei, galbūt net pasitarti su savo vadovybe. Tokie susitikimai, kaip ir bet kokios kitos naujos pažintys, gali būti naudingi arba ne, todėl tai kartu ir savotiška loterija.

Galbūt iš „networkingo“ renginio grįšite su puikia idėja projektui, galbūt netgi su potencialiu darbo pasiūlymu ar išmokę kažko naujo. O gal grįšite „tuščiomis“, bet smagiai praleidę laiką. Visgi, aišku tik viena: jei šioje loterijoje nedalyvausite – garantuotai nieko nelaimėsite.

Produktyvus laisvalaikis

Dažniausias naujų verslo pažinčių mezgimo formatas yra įvairios konferencijos bei mokymai. Nors toks „networkingas“ puikiai veikia, dažnas žmogus iš tokių renginių grįžta arba ne itin daug išmokęs, arba neužmezgęs kokybiškų ryšių, nes būti sėkmingu abejuose frontuose reikalauja labai daug energijos.

Beje, mokymai ir konferencijos dažnai brangiai kainuoja, todėl įprastai susirenka tik vadovaujančias pareigas užimantys asmenys. O kur dar tai, jog mokymai dažnai vyksta darbo dienos metu, dėl ko eikvojamos potencialiai darbo valandos?

Dėl šių priežasčių pastaruosius kelerius metus „networkingo“ renginiai vis dažniau „priklijuojami“ ne prie konferencijų ar mokymų, o prie muzikos pasirodymų, sporto varžybų ar net cirko pasirodymų. Tai leidžia žmonėms laisvai bendrauti, nes, skirtingai nei mokymuose, nereikia visą laiką būti susitelkus į pranešėją (arba sėdėti tyliai, kad netriukšmautumėte).

Taip pat tai atveria galimybę „networkingu“ užsiimti daugiau įmonės darbuotojų, nes renginio kaina yra daug kartų mažesnė negu bilietas į konferenciją. Galiausiai, koncertai ar sporto varžybos dažniausiai vyksta vakare ar savaitgaliais, o ne darbo metu.

Nors tokį „networkingą“ išties galima vadinti „darbu po darbo“, bet koncertas ar sporto rungtynės tikrai yra labiau atpalaiduojanti atmosfera negu konferencijos ar mokymai, todėl apibendrinant tokie renginiai yra puikus frazės „produktyvus laisvalaikis“ pavyzdys.

(Ne)verslo santykiai

„Networkingo“ renginius organizuoti pradėjome dar 2019 metais, kai supratome, kiek patys individualiai gauname naudos iš lankymosi tokiuose renginiuose. Tuomet pagalvojome: „O kodėl gi to nesurengus patiems? Juk arenoje turime tam visas sąlygas – aukščiausio lygio VIP ložes, kokybišką maitinimą ir įdomius tarptautinius renginius“, - prisimena Vilniaus „Avia Solutions Group“ arenos pardavimų vadovė A. Lauciuvienė. – „Taip ir patys galime aplankyti daugiau tokių renginių, nes jie vyksta po mūsų stogu“.

Nesitikėkite, kad „networkingo“ renginiuose garantuotai įgysite naujų klientų, o juo labiau – naujų draugų, tačiau neretai pasitaiko ir tokių atvejų.

„Networkingas“ man ir mano įmonei atnešė labai daug naudos – suradau naujų klientų ir užmezgiau naudingų kontaktų, kurie kartais pravertė net po kelerių metų. O su kai kuriais žmonėmis net tapome gerais draugais ir kartu dažnai leidžiame laisvalaikį, ko turbūt mažiausiai tikėjausi prieš ketverius metus eidama į vieną „networkingo“ renginį su tikslu „pasireklamuoti“, - juokiasi A. Lauciuvienė.

„Dėl to visiems labai rekomenduoju „networkingo“ renginius. Nesvarbu ar tai vyktų mūsų arenoje, ar kur kitur – tikrai siūlau visiems išmėginti, nes realiai visas verslas yra žmonių santykių darinys“, - priduria ekspertė.